ویژگی های مدرسه هوشمند
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

مدرسه تمام هوشمند چه هدف هایی را دارد؟

سخت کوشی برای موفقیت در دنیای امروز کافی نیست. باید هوشمندانه کار کنید تا بتوانید با کمترین تلاش و در عین حال با بالاترین بازدهی به خواسته های خود برسید.

مدرسه هوشمند چنین راه حلی است که در آن دانش آموزان راه هوشمند را یاد می گیرند.

اگرچه این نوع مدرسه نمی تواند دانش آموزان را باهوش تر کند، اما به دانش آموزان کمک می کند تا تجربه یادگیری جذاب تری داشته باشند. 

مدرسه هوشمند چیست؟

به عبارت ساده، مدارس هوشمند مدارسی هستند که از نظر فناوری پیشرفته هستند که تجربه آموزشی بهتر و موثرتری را به دانش آموزان ارائه می دهند.

چنین محیطی درها را برای تعداد بی نهایت روش های یادگیری و آموزش جدید و ایجاد یک سخنرانی خسته کننده به یک جلسه یادگیری هیجان انگیز و جذاب باز می کند.

مدارس هوشمند مجهز به دستگاه‌های فن‌آوری مدرن، مانند تبلت‌ها و نوت‌بوک‌ها و جدیدترین نرم‌افزارهای کمک آموزشی، تجربه یادگیری را برای دانش‌آموزان سرگرم‌کننده‌تر می‌کنند.

مزایا مدارس هوشمند

اطلاعات به راحتی در دسترس است.

در یک مدرسه هوشمند، دسترسی به اطلاعات برای دانش‌آموزان آسان‌تر از هر زمان دیگری در تاریخ آموزش است. با ابزارها و فن آوری مدرن، دانش آموزان قادر خواهند بود به منابع دانش گسترده در هر کجا و در هر زمان دسترسی داشته باشند.

اینترنت دانش آموزان را به سوی اقیانوسی از دانش باز می کند که می توانند با استفاده از لپ تاپ و تلفن همراه خود به آن دسترسی داشته باشند. این به دانش آموزان این راحتی را می دهد که هر اطلاعاتی را خودشان جستجو کنند.

علاوه بر آن، به آن‌ها اجازه می‌دهد خودشان آموزش دهند یا حتی در زمینه‌هایی که به درس‌ها علاقه‌مند هستند عمیق‌تر کاوش کنند تا دانش بیشتری نسبت به آنچه در برنامه درسی آموزش می‌دهد جمع‌آوری کنند.

بنابراین، دانش‌آموزان مجبور نیستند همیشه به معلمان خود تکیه کنند و می‌توانند هر زمان که دوست دارند در هر کجا که دوست دارند مطالعه کنند. به این معنی که دانش آموزان مجبور نیستند منتظر بمانند تا به مدرسه برسند تا سؤالات خود را با معلم مطرح کنند یا کتابخانه را برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود باز کنند.

بدون نیاز به یادداشت نوشته شده

 

یادداشت نوشتن یکی از خسته کننده ترین بخش های فرآیند یادگیری است. مدرسه هوشمند آن را با ابزارهای مدرن جایگزین می کند تا به دانش آموزان تجربه یادگیری موثرتر و جالب تری بدهد. مدرسه هوشمند نوشتن را با تایپ و دفترچه و کتاب های درسی را با زبانه ها و خودکارهای الکترونیکی جایگزین می کند.

با نوشتن دیجیتال، دانش‌آموزان فقط به یک دستگاه برای یادداشت‌برداری از همه موضوعات مختلف نیاز دارند. بنابراین، دانش آموزان دیگر مجبور نیستند کتاب ها و صحافی های جداگانه هر موضوع را نگهداری کنند.

حتی سایز کیفی را که دانش آموزان باید برای مدرسه حمل کنند کاهش می دهد. علاوه بر این، آن‌ها را قادر می‌سازد تا از ویژگی‌های جدید ابزار لذت ببرند تا یادداشت‌های خود را مرتب کنند و اطلاعات را با یک جستجوی ساده پیدا کنند.

این فناوری همچنین به معلمان کمک می کند تا به روش های مؤثرتری برای درس ها آماده شوند و آنها را با ارائه، نمایش اسلاید و اسناد دیجیتال به شکل جالب تری به دانش آموزان ارائه دهند.

تجربه یادگیری موثر

یک مدرسه هوشمند معلمان را قادر می سازد تا دانش را به شیوه ای جالب تر و قابل هضم تر برای دانش آموزان با فناوری دیجیتال به اشتراک بگذارند.

در چنین مدرسه‌ای، معلمان می‌توانند با استفاده از رسانه‌های بسیاری مانند ویدئو، ارائه، فایل‌های صوتی و بسیاری دیگر از فرمت‌های تصویری، درس‌ها را به اشتراک بگذارند.

این فرصت را برای معلمان فراهم می کند تا با سپری شدن سال ها با اطلاعات جدید در حال ظهور به روش های خلاقانه برای کمک به دانش آموزان در دریافت دانش به روز، درس های خود را به روز کنند.

یک مدرسه هوشمند می‌تواند تجربه یادگیری بسیار جالب‌تر و سرگرم‌کننده‌تری را نسبت به مدارس سنتی «فقط کتاب‌های درسی» برای دانش‌آموزان ارائه دهد. علاوه بر این، به حفظ دانش نیز کمک خواهد کرد.

دیگر هرگز نباید درسی را از دست بدهید.

در یک مدرسه هوشمند می توانید تمام دروس تدریس شده در روز را ضبط کنید. بنابراین حتی اگر یک کلاس را از دست بدهید، باز هم این فرصت را خواهید داشت که بدون از دست دادن چیزی، از جمله جوک، درس را یاد بگیرید.

بنابراین، حتی زمانی که دانش آموزی بیمار می شود و چند درس را از دست می دهد، لازم نیست احساس بدی داشته باشد. آنها به ضبطی دسترسی دارند که می توانند دوباره روی آن بیایند و با مطالعه خود ادامه دهند.

بنابراین دانش‌آموزان دیگر مجبور نیستند تمام یادداشت‌ها را کپی کنند و خودشان یا با کمک دوستان یاد بگیرند.

هفته ها هرگز عقب نمی مانند.

یکی از مزایای اصلی کلاس درس هوشمند این است که دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا یک تجربه یادگیری سفارشی داشته باشند. با این کار، دانش آموزان توانایی یادگیری با سرعت خود را پیدا می کنند، که می تواند برای دانش آموزان کند بسیار مفید باشد.

فن‌آوری‌ها و ابزارهای مورد استفاده در مدرسه به دانش‌آموزان اجازه می‌دهند که درس‌ها را دوباره ببینند و ضبط‌های معلم را هر چند بار دوباره تماشا کنند تا زمانی که بفهمند چه چیزی چالش‌برانگیز است.

همچنین در مواقعی که درس مشخص نیست، دانش‌آموزان می‌توانند به صورت آنلاین با معلم تماس بگیرند و پاسخ سؤالات خود را از طریق ایمیل یا پورتال دانشجو معلم دریافت کنند.

با این کار، معلمان همچنین می‌توانند بدون از دست دادن کسی که معمولاً در مدارس سنتی به دلیل محدودیت‌های زمانی اتفاق می‌افتد، به همه دانش‌آموزان در حال مبارزه در تحصیلاتشان کمک کنند.

به علاوه، معلمان مجبور نیستند دانش آموزان ضعیف را بعد از مدرسه نگه دارند، که بسیاری از دانش آموزان از آن لذت نمی برند.

تجربه یادگیری تعاملی

یکی دیگر از مزایای مهم مدرسه هوشمند این است که محیط آموزشی را بسیار تعاملی تر می کند. سیستم آموزشی و ابزارهای مورد استفاده در مدرسه، دانش‌آموزان را به تعامل بیشتر در مدرسه و مشارکت بیشتر در تجربه یادگیری تشویق می‌کند و حفظ دانش را در مقیاس بزرگ افزایش می‌دهد.

حتی به بچه‌های خجالتی هم این شانس را می‌دهد که در تجربه یادگیری راحت‌تر تعاملی و فعال‌تر باشند و راه‌های جدید زیادی را برای تعامل با معلم معرفی کنند.

با آزمون‌های سرگرم‌کننده، تست‌های آنلاین، فعالیت‌های گروهی و موارد دیگر، این فناوری به همه دانش‌آموزان نقشی را در کلاس می‌دهد که نمی‌توانند از شرکت در آن خودداری کنند. بنابراین، پیوند بین دانش‌آموز و معلم را افزایش می‌دهند.

این فناوری دانش‌آموزان و معلمان را قادر می‌سازد تا حتی در خارج از مدرسه از طریق ایمیل و دیگر پلتفرم‌های ارتباطی ویژه‌ای که مدرسه استفاده می‌کند، ارتباط برقرار کنند.

آموزش بدون قلم و کاغذ

یک مدرسه هوشمند، قلم و کاغذ را با ابزارهای دیجیتال جایگزین می کند و کل تجربه آموزشی را بدون کاغذ می کند. دیگر خبری از یادداشت یا کتاب درسی، خودکار، برگه‌های خشن یا برجسته‌کننده در دو تا سه رنگ مختلف نیست.

دستگاه‌های دیجیتال جایگزین همه آن‌ها می‌شوند، بنابراین دانش‌آموزان دیگر مجبور نخواهند بود ده‌ها چیز را برای یادداشت‌برداری با خود حمل کنند. در یک مدرسه هوشمند، پرینترها و دستگاه های فتوکپی جایی ندارند زیرا نیازی به چاپ فیزیکی نخواهد بود.

از آنجایی که می‌توانید نسخه‌های دیجیتالی را برای هر کسی و بین هر کسی به اشتراک بگذارید و ارسال کنید، از این دستگاه‌ها استفاده نمی‌شود.

ساده در نگهداری

دانش‌آموزان سالانه به تامین‌کنندگان زیادی برای تحصیل خود نیاز دارند که دانشجویان باید در طول سال‌ها با اتمام آنها خریداری کنند. هنگام تحصیل در یک مدرسه هوشمند، دانش آموزان مجبور نیستند هر ماه ده ها محصول بخرند. تنها چیزی که آنها نیاز دارند یک لپ تاپ و چند لوازم جانبی دیگر است که می توانند سال ها از آنها استفاده کنند.

مدارس هوشمند روند رو به رشدی در سرتاسر جهان هستند و توجه بیشتر و بیشتر مربیان را به خود جلب می کنند. پذیرش این روند جدید می تواند مزایای بسیاری را برای دانش آموزان و همچنین مربیان به ارمغان آورد.

این مدارس را قادر می سازد تا به دانش آموزان تجربه تحصیلی بهتری را متناسب با دنیای مدرن ارائه دهند.

مجتمع آموزشی پیشرو

برای اولین بار در ایران با ارائه طرح کیف در مدرسه توانستیم گام به گام با آموزش نوین دنیا پیش رفته و کیفیت آموزش را ارتقا بخشیم و توانایی کودکانمان را در تمامی مهارت های زندگی مانند ایجاد تفکر واگرا و همگرا ، قدرت حل مسئله ، مسئولیت پذیری ،عزت نفس و توجه و تمرکز در آنان ایجاد نموده و در آموزش کامپیوتر و زبان انگلیسی که از مهارت های بسیار لازم فردای کودکانمان است همواره پیشگام بوده ایم.

تماس با ما

تلفن:

۷۷۷۰۲۴۳۱

۷۷۸۷۸۸۰۰

آدرس: تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

 





:: برچسب‌ها: مدرسه هوشمند پیشرو , تعریف مدرسه تمام هوشمند , مدرسه هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟ , اپلیکیشن شاد , مجتمع آموزشی پیشرو ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: